Projektwoche „FREMDSPRACHE mit native speakers“

an der NMS/SMS Rieger Hartberg mit IT Schwerpunkt
(Home School Project für die SchülerInnen der 4. Klassen)

In der Zeit von MO, 05. 05. bis FR, 09. 05. 2014 fand das 24. „Home School Project“ fürSchülerInnen der 4. Klassen mit native speakers aus RSA und Großbritannien an der Schule statt.

Die 36 TeilnehmerInnen wurden jeweils nach Binnendifferenzierung bzw. Leistungsgruppen-niveau in drei Gruppen eingeteilt. Jede Gruppe wurde von einem eigenen native speaker betreut. Das Projekt umfasste täglich sechs Unterrichtseinheiten in englischer Sprache.

Thematisch wurde der Bereich „Daily life“ mit vertrauten Themenbereichen (giving information about family/hobbies/friends) vertiefend bearbeitet. Oberste Priorität hatte wie immer, die mündliche Kommunikation in der Fremdsprache.

Den Abschluss bildeten Präsentationen im Turnsaal der NMS/SMS Rieger, zu denen dieEltern eingeladen waren. Die erarbeiteten Beiträge wurden in Form von sketches, role plays, acting, singing u.a. dargeboten.

Die Rückmeldungen der TeilnehmerInnen waren durchwegs sehr positiv.

Home School Project with native speakers at NMS/SHSRieger Hartberg mit IT Schwerpunkt

The 24th English Home School Project took place again at NMS/SMS Rieger Hartberg from MON, May 5th to FRI, May 9th 2014, this time with teachers from RSA and GB. The 4th form students were given the opportunity of attending different classes according totheir ability. 36 students had English tuition for six lessons a day from Monday to Friday. There were three groups, each of them being supervised by its own tutor.

Topics included: “DAILY LIFE”” in the speaking skill (shopping dialogues, ordering meals, giving information about family/ hobbies/friends). The main focus was on the oral communication in the foreign language.

During the week the native speakers concentrated on the topics with the students. Through this, the pupils got an insight into what life is really like in the English speaking world.

At the end of the project there were presentations of the three groups, in which the pupils were able to demonstrate their ability in communicating in a foreign language.

Children’s reports concerning the project and the native speakers were enthusiastic.